torsdag 8 juli 2010

Kanot- fisketur.


Jag trodde att jag skulle göra en svalkande kanotfärd utmed ån, men, men.....inga svalkande vattenstänk inte. Solen gassade på för fullt och nästan ingen blåst alls. Myggen och bromsarna var inte heller på sitt allra snällaste humör. Jag hade kastspö med och tänkte jag skulle fixa en stekpanna abborfile'er, men inte orkade några fiskar bry sig om mina försök att lura dem och inte orkade jag heller hålla på med kastandet i den olidliga värmen. Det blev nog bara att paddla lungt ett par timmar och ta returen till husvagnen och fixa till en kopp kaffe.






En gräsandhona gömde sina ungar i vassen i närheten och spelade själv skadad. Den bladdrade på fram och åter, så att vattnet sprutade och ljudade med hjärtskärande skrik, för att lura bort mig från ungarna. Småningom lugnade hon ner sig när jag drog mig bort en bit från platsen. Säkert samlade hon ihop sin familj sedan jag avlägsnade mig.

Inga kommentarer: