måndag 11 juli 2011

Bloggstiltje.

På grund av en släktträff, eller kanske rättare sagt en kusinträff och att jag hade fått förtroendet att fungera som “värd” för några gäster från grannlandet i väster, har mitt anspråkslösa bloggande legat nere några dagar. Inga naturupplevelser har av förestående anledning inte kunnat noteras och kameran har också fått ligga på hyllan, så inga färska bilder har ej heller kunnat publiceras. Det finns ju inte heller så mycket motiv i naturen just nu, eller visst finns dom där, men det är ju mycket svårt att få dom i kamerasökaren på grund av trädens och buskarnas rikliga lövverk. Men på gräsrotsnivå vimlar det ju av insekter och fjärilar samt sländor som intensivt besöker blommorna och andra näringsproducerande växter.

11711

Jag gjorde ett besök vid Kvärnlindo idag och kunde konstatera att insekterna och fjärilarna och även sländorna har en mycket aktiv period just nu. Vädret är för tillfället omväxlande och kanske passar de flesta arterna på ett eller annat sätt.

  (Visst ser väl grodan på bilden lite missbildad ut? Synd att jag inte märkte det vid fototillfället, så jag kunnat undersöka den lite närmare).

Inga kommentarer: